Caaalifornia love! <3

Vanaf move-in weekend, 11 februari tot einde van de week op 18 februari

Daar is ie dan: eindelijk een nieuw verhaaltje met nieuwe foto's! Sorry dat het een beetje lang geduurd heeft, maar de afgelopen tijd hebben we alleen gebruik kunnen maken van internet op het werk! We zijn namelijk verhuisd in de tussentijd (ieeeh!) en hebben pas vanaf vandaag internet.

Ik begin maar waar ik de vorige keer ben geëindigd, ook al is dat al weer een tijdje geleden. Namelijk vrijdag 11 februari, de dag van de huldiging van alle in rang verhoogde boyscouts!

Harold, de zoon van Martin, zit bij de Boyscouts of America en is hier behoorlijk actief mee. Allerlei rangen en standen heeft hij al binnengesleept, en ook heeft hij al veel zogenaamde ‘Merit badges' veroverd. Dit zijn badges die je mag dragen wanneer je een bepaalde opdracht hebt gedaan, en dit zijn echt bekende onderwerpen die vastgesteld staan over heel Amerika. Vanavond was de huldiging van alle scouts die Merit badges hadden gehaald, of om een of andere reden in rang waren gestegen. 1 scout (Ryan nog iets) was hierbij specifiek in de belangstelling: hij had de titel Eagle scout behaald.

Wat een poeha was het allemaal zeg. Ontzettend Amerikaans, en behoorlijk over the top :P. Maar goed, het was wel leuk om een keer meegemaakt te hebben, en tevens was de locatie ook erg interessant: hét onderzoekscentrum van NASA!

De volgende dag was een hele spannende: we gingen tekenen voor ons nieuwe appartement en die avond verhuisden we al! Het adres is geworden: 280 E Del Mar boulevard, in Pasadena!

Het is een van de duurdere appartementen geworden. Veel appartementen waren alleen te huur voor een minimale tijd van 6 of 12 maanden, sommige waren in een slechte buurt en anderen waren al weg voordat we gingen kijken. Er bleef niet veel over, en wat over bleef was niet veel goedkoper dan degene die we nu hebben.

Maar voor de prijs hebben we ook wat: zwembad (waar we uitzicht op hebben vanaf ons balkon), hot tub, open haard (gas, met knopje te bedienen), kleine afstand tot het treinstation, parkeerplaats, wasmachine ruimte op de benedenverdieping, een gym, grote koelkast, vaatwasser en gewoon een erg schoon en mooi interieur. Hij was alleen niet gemeubileerd, maar dit was snel opgelost: overal kwamen aanboden vandaan. Iedereen wilde wel iets doneren :P. Zo hadden we al snel een bed, bank, tv, tafel met stoelen, servies etc. Allemaal dingen die we niet hoefden aan te schaffen, maar van collega's of de familie Kast konden lenen. We zijn ze erg dankbaar!

Zondag waren we voor het eerst wakker geworden in ons nieuwe stulpje, en gingen we voor het eerst boodschappen doen. De supermarkten zitten niet echt heel dichtbij, maar dat is allemaal te overzien. Wel heel dichtbij zit Colorado boulevard. Dit is een supermooie boulevard, waar belangrijke evenementen plaatsvinden zoals bijvoorbeeld The Rose parade. Dit is een jaarlijkse parade waar werkelijk duizenden mensen uit heel het land op af komen (zie deze link: http://en.wikipedia.org/wiki/Tournament_of_Roses_Parade). Ook zitten aan de boulevard heel veel cafeetjes en restaurants. Het is er heel erg gezellig, elke avond van de week eigenlijk wel. Ook zit er een outside mall (meerdere), diegene het dichtst bij ons heeft ook een bioscoop (die overigens prachtig mooi en luxe is).

Daarna begon de gewone werkweer weer, en heb ik verder gewerkt aan mijn opdracht (naast het ondertussen regelen van allerlei dingen voor het appartement!). Ik heb deze week vooral gewerkt aan het inlezen en begrijpen van de opdracht en het is me allemaal stukken duidelijker geworden. Warning, volgende tekstje kan een beetje te ver in detail zijn geschreven!

Mijn opdracht gaat over het Humaan papilloma virus. Misschien wel van gehoord, het is dat virus waar een tijdje geleden voor werd gevaccineerd omdat het baarmoederhalskanker kan veroorzaken. Dit komt omdat het na infectie een lange tijd in iemands lichaam kan blijven. Het immuunsysteem kan in deze gevallen het virus niet aanvallen, en daardoor kan het virus zich blijven vermenigvuldigen. Mijn onderzoek gaat over hoe dit nou mogelijk is, en hoe de cellen die het virus normaal aan horen te vallen (Langerhans cellen genaamd), geactiveerd kunnen worden om dit alsnog te doen.

Erg interessant allemaal, maar wat heb ik afgelopen week nog meer gedaan?

Eigenlijk niet veel, we hebben een aantal avonden lekker langs de boulevard gelopen. Er zijn altijd wel mensen, je kunt lekker winkelen (alles is tot 9 of 10u open) en het is heerlijk dichtbij.

Vandaag is voor ons het weekend begonnen, en die hebben we ingeleid met een bezoek aan de Cheesecake factory. Dit is een restaurant dat bekend staat om zijn dessert, de Cheesecake: een soort taart, maar dan een beetje zwaarder op de maag liggend. Maar wel ontzettend lekker. We hebben een strawberry cheesecake genomen als toetje, nadat we eerst een gewone maaltijd hadden gehad. Ook die was heerlijk. Je kunt hier echt lekker eten voor weinig, zoals bij heel veel restaurantjes aan Colorado boulevard.

Nou de foto's bij dit (lange!) verhaal zijn geupload en wel. Dit weekend komen er vast nog wel wat leuke foto's bij, want we gaan weer leuke dingen doen. Morgen huren we een auto, en gaan we wat boodschappen doen. Zondag trekken we er met de auto op uit (weten nog niet waar: Santa Barbara, San Diego, Long Beach?). We moeten even kijken wat het weer doet, want dat is de laatste dagen niet zo best. Jaja, zelfs hier regent het soms!

Sorry dat het verhaal een beetje lang is geworden, maar we willen jullie toch op de hoogte houden en slaan daarbij niet graag dingen over! Dus vandaar.

Tot na het weekend, blijf ons vooral in de gaten houden en geef reacties! Vinden we erg leuk. Ik mis jullie allemaal al wel een beetje dus!

Reacties

Reacties

katinka

heeee bobje en kim uiteraard ook:D!!!

ik zou al bijna boos op jullie zijn geworden omdat we zo lang niks hadden gehoord:P!! ik was geoperereerd en verheugde me er gewoon op om weer jullie verhalen te spotten... maaar die kwamen maar niet:O!!
wat een uber mooi apartement daar zeg.. ook wel lekker nu weer met z'n 2tjes denk ik..
vanaf nu weer veel en vaak verslagen graag:p!!!

liefs van allemaal hier..

Joep

ha bob, leuk om eindelijk weer is wat te lezen van die kant van de wereld ;).

wat gaaf dat jullie een hottub hebben!

Nanke

Ha lieverds!

Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen zeg!

En wat heerlijk, een eigen zwembad in de tuin! Ben jaloers! ;-) Haha!

Maak er vooral nog een gezellig weekend van en we lezen/zien graag wat voor spannende dingen jullie verder nog gedaan hebben!

Oh en by the way, stuur me even het volledige adres, zou ik je nog even een cedeautje sturen voor in jullie appartement! :-D (AJAX-sjaal, voor duidelijkheid, zie foto op de site van Kim! :-P Hihi)

Liefs mij!

Victor

Hey Bob & Kim!

Wat mooi dat jullie zo'n vet apartement hebben weten te fixen met zwembad en zelfs hottub :]! Ik denk dat ik spijt ga krijgen als ik jullie niet een keer kom bezoeken in LA :p!!

Voor Amerikaanse scouts is de titel 'Eagle Scout' trouwens een erg prestigieuze titel. Ik meen me te herinneren dat Steven Spielberg en andere beroemdheden ook de Eagle Scout titel hebben behaald mja tis wel typisch Amerikaans om er dan zo'n show omheen te maken :)!

Succes met je onderzoek naar HPV(16, 18) en doe Kim en dikke knuffel van me!

Greetz Vic

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!