Caaalifornia love! <3

Las Vegas baby!!!

Hallo allemaal!

Weer een week voorbij, dus weer tijd voor een blog!

Afgelopen maandag is Luukie hier aangekomen! Hij blijft 2 weken bij ons slapen, eten, en leven in LA ervaren :). We zijn dinsdag uit eten geweest, en hebben een film gekeken in de bios (Thor, je had wel gelijk Joep, hij valt vergeleken met de andere Marvel films iets tegen, maar op zich hele leuke film verder).

Het weekend begon alredelijk vroeg voor ons deze week. Vrijdag zijn Kimmie en ik heel vroeg begonnen met werken, zodat wedaarna naar de diploma uitreiking van Dieuwertje konden! Zij heeft haar master gehaaldbij USC,dezelfde universiteit als waar Kim en ik werken. Onze baas, en dusDieuwertjesvader, werkt dus voor USC, en heeftzelfs het diploma aanDieuwertje mogen overhandigen! Het wasverder heel erg leuk om bij te wonen. We zaten in hetpubliek tussen moeder Sylvia, en broer en zus Harolden Hinde. We hebben weer zoals vanouds lolgehad met elkaar, en de sfeer op de campus was super: overal mensen in hungewaad en hoedjes, chaos op alle wegen rondom de campus. Maar er was vooral overal blijdschap.

Smiddags zijn Kimmie en ik de huurauto op gaan halen (deze keer een, sorry Charles en Maud, afzichtelijke Chrysler PT Cruiser, in het lichtblauw!). Toen zijn we snel naar huis gereden, hebben onze spullen ingepakt en Luuk opgehaald. Want het was zover... de road trip naar LAS VEGAS stond op het punt te beginnen!

We vertrokken dus tegen half 5, en hebben ons onderweg prima vermaakt het nummerbordenspel (als je een nummerbord uit een andere staat ziet mag je iemand een klap geven), mooie landschappen en een lekker muziekje: ik had vorige week snel een best of cd besteld van Creedence. Echt perfecte roadtrip muziek!.

Rond een uur of 10 kwamen we aan bij ons hotel: The Stratosphere. Dit is het hotel waar ik 2 jaar geleden ookben verbleven met pa en Kim (zusje :P ). Dit beviel gewoon supergoed, en deze keer weer. Heerlijke bedden, grote tv, schone badkamer. Alles perfect.Luuk en ik hebben nog een klein rondje gelopen door het hotel en casino, en daarna zijn we heerlijkgaan slapen op desuperhoge/dikke bedden.

De volgende dag, zaterdag,zijn we op tijd uit bed gegaan, en hebben het zwembad even uitgeprobeerd. Deze was aangelegd op het dak van het hotel, en het was heerlijk liggen in de zon want het waaide ook lekker door. Hierna hebben we ons even gedouchd/klaargemaakt, hebben een ontbijtje gehaald bij het restaurantje waar ik de laatste keer ook ben geweest (pff heerlijk), en zijn daarna lekker even gaan shoppen bij een grote mall. Daarna nog even naar Walmart (ik ben groot fan van Walmart, het aanbod, het feit dat ze 24u per dag, 365 dagen per jaar open zijn, de service, ik vind het gewoon geweldig) en toen terug naar het hotel.

Hier hebben we even opgefrist, en daarna door naar: THE STRIP!!! Ook dit heb ik al eens gezien, maar was weer genieten geblazen. Wat geweldig is het hier ook: de show, de sfeer, de gekte van een gigantische luxe kermis midden in de woestijn. Ik weet niet waarom, maar ik heb hier echt iets mee. Wat geweldig. Luuk heeft zelfs nog even aan de roulette tafel gestaan in hotel/casino Bellagio (bekend van de Ocean's film).

Op zondag zijn we er opnieuw bijtijds uit gegaan, en zijn wenog een keer de strip op gegaan. Dit keer aan de andere kant, om kaarten te halen voor een show van dieavond: The Blue men group! Zodra we de kaartjes hadden hebben we even geluncht aan de Strip en hebbentoen een bezoek gebracht aande Hoover dam! Ik ben hier al eens geweest, maar Luuk en Kim niet. Bovendien is nu de brug af die er voorlangs loopt, en waarop je prachtig zicht hebt op de dam zelf, ipv er bovenop te lopen. Alle 3 vonden we het super om te zien.

Toen we terug waren hebben we een bezoek gebrachthet boegbeeld van ons hotel: de 356 meter hoge toren (hoogste van Las Vegas). Vanaf hier heb je prachtig uitzicht over de stad en deStrip. Toeneven gegeten bij een tentje vlak bij ons hotel (hier ben ik al eens geweest, onbeperkt pizza pasta en salade voor 6 dollar, weet je nog pa en Kim?). Na even vlug een lange broek aan te hebben gedaan zijn we op weg gegaan naar The Blue men group. Luuk bleef achter in de hotelkamer, die leek de Blue men niet zo leuk.

De show werd gegeven in, jawel, hotel The Venetian. Dit is een van de bekendste, duurste en origineelste hotels van de Strip. Het hotel heeft namelijk, zoals de naam al doet vermoeden, daadwerkelijk een grachtenstelsel dat van buiten naar binnen in het hotel loopt. Het wordt zelfs echt gebruikt door gondeliers, en tegen de hoofdprijs kun je hiermeeook naar je hotelkamer gebracht worden.

We hebben even rondgelopen in the Venetian, en toen was het tijd voor de show waar we voor kwamen: The Blue men group. Dit was echt vermaak van de bovenste plank. Supermooi gedaan, en er zat ook leuke humor in.

Toende show was afgelopen hebben we Luuk gesmst, en hebben we afgesproken in het casino van ons hotel. Daar hebben we even achter de slot machines gezeten (jaja, ik ook :D), en zijn toen naar bed gegaan.

Maandag hebben we alles opgeruimd in de kamer, uitgecheckt, nog even 1 keer gegokt in het casino en zijn toen in de auto gestapt, onderweg naar the Valley of Fire. Dit is een vallei dat op een uur rijden ligt van Las Vegas. Het was echt supermooi om te zien, we hebben genoten van de uitzichten en rotsformaties.

Aan het einde van de dag dus terug naar Los Angeles, waar intussen de ouders van Kim geland waren. We hebben ze gelijk opgezocht in hun motel, ze gaan namelijk vanaf vandaag rondreizen, en komen pas over 1,5 week weer terug in LA. Het was super om ze weer even te zien, en we hebben lekker gelachen.

Toen was het al behoorlijk laat en zijn we naar huis gegaan. Helemaal kapot van het reizen, ik heb dit weekend 800 mijl (1300km) gereden!

De volgende dag, vandaag, was het weer terug aan het werk. En zwaar dat het was haha. Maar we hebben het overleefd, en ik had zelfs nog energie om dit lange verhaal te schrijven! Sorry, maar ik wil jullie gewoon niks achterhouden en alles vertellen :D. Geniet van de foto's (sorry dit zijn dr ook heel wat), en vergeet geen reacties te plaatsen!

Tot de volgende blog!

pa Steenhuis

Wat leuk dat jullie weer op dezelfde plaatsen zijn geweest ! Incl. de restaurantjes, ja veel voor weinig hè ? Ik zag eerst de foto's en dacht : na de Hooverdam komt Grand Canyon maar ja dat kan natuurlijk niet in 1 weekend. Waarom zijn wij niet naar Valley of Fire geweest ? Ik heb er nog nooit van gehoord maar het is er fantastisch ja.
Wat leuk voor Luuk dat 'ie bij jullie terecht kan.

Nou, groeten uit Borneo!

Victor

Damn man! Als ik toch al die dingen lees die je meemaakt, dan krijg ik spontaan last van jaloezie! IK WIL OOK :P:P!!! Damnit zit je hier in het altijd saaie Hengelo :/... mja ok!! wel supervet man!!!

Greetz

Nanke

Lieve allemaal, ja ook mijn broertje,

wat fijn om dit allemaal te lezen! Maar! Ik moet toch zeggen dat ik een behoorlijk belangrijk stuk mis in dit verhaal, iets van een Zondag om 14.30 (nederlandse tijd) tot +/- 16.35... Ik denk dat je al wel weet waar ik het over heb...! Het moment dat ONS ALLER AJAX KAMPIOEN WERD EN FC KNUDDE (twente) NIET! :-D Hihi, denk dit moet toch nog wel even toegevoegd worden aan dit verhaal ;-)

Liefs mij en nu echt tot heel snel! :-)