Caaalifornia love! <3

2 na laatste weekend...

Hallo iedereen,

Het is al weer bijna zover... 2 weken van nu zitten we in het vliegtuig terug naar huis. Wat is het ontzettend snel gegaan!

Maar we zijn nog niet weg! We hebben nog heel wat plannen.Dit weekend hebben we niet heel veel bijzonders gedaan. Vrijdag zijn we naar een wedstrijd geweest van het voetbalteam van Los Angeles, de LA Galaxy.Ze moesten tegen D.C. United.David Beckam speelt bij de Galaxy, en voor de kenners, ook Landon Donovan (bekend van USA nationale team en eerder Byern Munchen en Everton). We hadden een tijdje geleden 3 kaartjes gekocht, met de intentie om met Kim's begeleider Andrew te gaan. Hij zit alleenhelaas 'vast' in Engeland. Hij zou een tijdje geleden al terugkomen van zijn vakantie (sowieso al slecht gepland ivm de begeleiding van Kim, zo aan het eind), maar toen hij op het vliegveld was werd ie geweigerd bij het inchecken. Er was iets mis met zijn visum. Nu komt hij 14 juni terug, welgeteld 5 dagen voordat we terug gaan naar Nederland, en 1 dagNADAT we moeten presenteren op hetwerken het verslag ingeleverd moet zijn bij school... Je kunt je voorstellen dat Kim hier niet erg blij mee is...

Maar tot nu toe redt ze zich, ze krijgt hulp van anderen en ze heeft wel contact met Andrew. We moesten dus alleen even iemand anders zoeken voor het 3e kaartje (en voor vervoer naar het stadion...). Gelukkig wilde Maik (de Duitse vriend van onze Duitse collega Heike) wel met ons mee, en konden we met hun auto. De wedstrijd was best aardig (niveau is beduidend lager dan bij ons in Nederland), alleen hadden we erg pech met de uitslag: 0-0. De sfeer is wel vele malen beter dan bij baseball en basketbal, en het stadion is klein maar ook erg leuk. Ik heb ook nog een officieel shirt gekocht :D. Voor mij de beste souvenier uit LA!

Zaterdag was een beetje een rustdag. We hebben aan ons verslag gewerkt, en aan het eind van de dag zijn we uit eten geweest en naar de bioscoop (X-men First class... Wat een geweldige film, beste uit de X-men reeks).

Zondag heb ik nog een keer gevoetbald met mijn Mexicaans Amerikaanse vriend Raul :). Hij had me opgehaald en deze keer gingen we met zijn vrienden indoor een balletje trappen. Ik was nogal huiverig, want deze jongen komt uit East LA (hij is opgegroeid in Compton, waar dus oaIce Cube en Dr. Drevandaan komen, zo'n beetje de slechtste buurt van Los Angeles, de buurt waar ze in gangster rap nummers uit de jaren 90 over rappen). Maar de vorige keer was hij erg vriendelijk en ik zou toch met hem samen zijn. Bovendien is het al stukken minder dan vroeger. Dus, hup in de diepe stoelen van zn Nissan en op naar een gymzaal (dik oud, beetje ghetto achtig)waar we zijn vrienden ontmoetten. Allemaal Mexicaantjes, en allemaal reuze aardig. Nadat we een dik uur gevoetbald hadden gingen we eten bij een 'echt Mexicaans restaurant' volgens Raul. Hij liet me in zijn auto rijden :D.Het was eenheel bijzonder gevoel,in een lage Nissan 240SX, met hip-hop muziek op, naast eenrasechte inwoner, door de 'slechtere' buurt van Los Angeles...Ook weer meegemaakt!

Bijhet restauranthebben we samen met Eddy (kameraad van Raul) genoten van een gigantische burrito, echt op z'n Mexicaans bereid. Heer-lijk.

Die middag heb ik nog een beetje aan mijn verslag gewerkt, en in de zon gelegen met Kim. Verder nog een ijsje gehaald, want het begint hier echt prachtig weer te worden. De laatste weken alleen maar zon! Nu hopen dat alles op tijd af komt, en we de laatste dagen hier nog lekker kunnen genieten.

Volgende week moeten we uit het appartement :(. Dan hebben we hier precies 4 maand gewoond, en moet de hele boel weer leeg geruimd. Wordt nog een hele klus... Maar goed, jullie horen vanzelf hoe het is gegaan! Tot de volgende blog! Enne... REAGEREN :D

Reacties

Reacties

Joep

toeval! had net zelf een blog online gezet toen ik mijn mailbox hoorde! Dus jij hebt ook weer een avontuurtje overleefd in de 'slechte' buurt van LA? lol.
Maarja, tijd gaat echt snel ja! Ik ben blij dat ik nog eventjes langer heb om aan mijn verslag te werken. Hulde dat jullie dat allemaal zo goed afgaat, naast die belachelijke lange werkdagen!

Groet en tot weerziens in NL! ;)

katink

heeee broertje:D!!!
ik dacht word tijd voor een reactie want vorige week werd dat um even niet, je weet wel gedoe gedoe;)!!!
allereerst bedankt voor je super lieve mailtje, oma heeft er flink wat tranen om gelaten..
en dan.. ik ben blij dat je terug komt, we missen je hier nu intussen en flink hoor!!!
alleen nu vroeg ik me af.. zo tussen neus en lippen door.. maak je even foto van mooie donkere kerel voor me:P??? ik bedoel dat blijft he dat weet je;)!!
die raul klinkt al goed alleen al qua naam hihi:P!!!
gekheid hoor.. als het niet vin diesel is laat maar zitten..:P!!!
geniet vooral nog van jullie laatste weekjes, succes met het leegruimen van het apartement.. waar blijven jullie de laatste week dan?? heel apart dat je niet gewoon die week ook ngo kan blijven..

nou dikke knuffel je half zussie:)

pa steenhuis

Ja het zit er bijna op hè ? Ik wil je nu alvast bedanken voor de verhalen en foto's. Het heeft je vast veel tijd en moeite gekost om de verhalen te schrijven en de foto's te "uploaden" (wat een vreselijk woord). Je hebt het toch elke week weer gedaan en daarvoor verdien je een grote pluim. We hebben ons nooit hoeven afvragen hoe het er daar aan toe ging. Je hebt natuurlijk veel meer gezien dan wij toen maar de momenten van herkenning vond ik erg leuk. Nu nog je studieproject goed afronden maar daar maak ik mij geen zorgen over. Knock on wood !

michael

ja bob je pa heeft gelijk ik vond het ook mooi dat je dat hebt gedaan buiten je stage om zo kon ik mooi kijken en lezen hoe mijn neefje het maakte daar aan de andere kant van de wereld .
jij verdiend het ook je hebt er hard voor gewerkt tot snel

Kimmie

Hey broertje!

Vind je het gek ja dat het zo snel gaat, je doet daar donders leuke dingen :D zeg je dat je niet veel gedaan hebt dit weekend, maar ondertussen eventjes david beckham in 't echt zien spelen, doe je ook niet elke dag hoor!

Vond ik allemaal top om te lezen hoor, en vooral elke keer weer film liefhebberij van je haha :)

over twee weekjes ben je dr weer, hell yeah :D want we missen je hier wel hoor! en kunnen jullie mooi mee naar mijn diploma uitreiking (als t goed is wheheh)

Nou dikke kus voor jullie beiden

Sanne

Hey Bob!

Leuke verhalen zeg, je maakt wat mee daar. Dat je zomaar met die Mexicans mee durfde! Haha gelukkig waren ze super aardig. Zo zie je maar weer. Vooroordelen :P

Jammer dat jullie alweer bijna terug naar huis moeten. Zorgt er wel voor dat je nog zo veel mogelijk leuke dingen gaat doen :) Enneh, als jullie weer hier zijn, moet ik nog eventjes iets met jullie bespreken ... ;) !

Nog heeeeeeeeeeel veel plezier en groetjes aan Kim! xxx

Sharon

Hey Bob en Kim,

Supertoppers! Wat een gave verhalen, avonturen en mooie manier om echte werkervaring op te doen!

Het zit er al weer bijna op zelfs! Geniet nog even van alle mooie en waanzinnige dingen die jullie daar doen, zien en meemaken!

Tot snel in het bewolkte Nederland!

Dikke smakken,

Johanan en Sharon

mamma

Hi mijn lieve Bobbetje :D
Tja ... het zit er bijna op .... maar dan kom je lekker THUIS!
Ik vind het geweldig voor je dat je droomwens is uitgekomen ! Afstuderen in Amerika en het treffen met de stageplek, wonen in LA Pasadena (phoe phoe) en dan ook nog met zulke geweldige mensen om je heen! Ik ben ze zeer dankbaar voor alles wat ze voor jullie hebben gedaan. Zeker voor de familie Kast een heel GROOT EN WELGEMEEND HEEL HARTELIJK DANK voor de goede zorgen voor jullie! Doe iedereen de hartelijke groeten van ons en geniet van dit laatste weekend in de USA. Goede reis we zien je maandag YES! Heel veel liefs en kusjes

Johan en Paulien

Hoi Lieve Bob

Hier nog even een laatste berichtje voor dat je weer naar ons kikkerlandje komt.Bedankt voor alle leuke verhalen en mooie fotos zodat we toch nog een beetje het idee hadden dat jullie dicht bij ons waren.Ook wij willen je feliciteren dat je wens om af te studeren in America is uitgekomen en dat je het daar ook nog zo fantastisch hebt gehad met allemaal lieve,gastvrije mensen om jullie heen en die er voor jullie een ontzettende onvergetelijke tijd van hebben gemaakt.We wensen jullie een hele goede reis en tot Maandag.
p.s.Bedankt dat je zo goed op onze dochter hebt gepast.

Liefs Johan en Paulien

Irene

Hey die Bob

Ja nog ff en dan weer terug in t koele natte Nederland.

Wij wensen jullie een goede vlucht en tot heel gauw !!!!!


Veel Liefs en Dikke KUZZZZZZ

Rob en Irene

debby

wij wensen jullie een goede vlucht
en tot ziens in het voor jullie wel hele rustige ALbergen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!