Caaalifornia love! <3

Weekend 19 februari

Hallo allemaal,

Nu wel vrij snel weer een nieuwe blog! We zijn net terug van onze eerste werkdag van de week, gisteren waren we nog lekker vrij vanwege een Amerikaanse feestdag (Presidents day of zoiets).

Maar goed laat ik beginnen bij de zaterdag. Sochtends ben ik naar de kapper geweest (jaja, er is een heel stuk af, zie de foto's maar!), heeft Kim de was gedaan en hebben we een beetje uitgerust. Smiddags hebben we de auto opgehaald die we gereserveerd hadden. We hadden een bedrijfje gekozen die het toeliet (tegen niet al te abnormale verzekeringsprijzen) om een 20 jarige te laten rijden. De meeste autoverhuurbedrijven hanteren een leeftijd van 21 om te rijden, en 25 om überhaupt te huren. En dat terwijl je hier vanaf je 16 een rijbewijs kunt krijgen...

Het bleek achteraf niet echt een heel hoogstaand bedrijf: bij binnenkomst was de ruimte gevuld met 4 latino gasten die er niet echt betrouwbaar uitzagen (hoewel er 3 gelijk weg gingen en 1 vrij aardige jongen overbleef om ons te helpen), en we kregen een auto met diverse mankementen (kofferbak wilde in eerste instantie niet dicht, hebben we zelf opgelost, 1 knipperlicht werkte niet), maar goed het was wel een cabriolet :D(Chrysler Sebring) omdat alle andere auto's al weg waren!

Savonds hadden we kaartjes gekocht voor de volgende dag om naar Aquarium of the Pacific in Long Beach te gaan. We hadden een combinatie gekozen van een boottocht en een entreebewijs voor het aquarium.

De dag begon met de boottocht, waarbij we op zoek gingen naar walvissen. En die hebben we gevonden! Dus dat was wel ontzettend gaaf, bovendien was het supermooi weer en hebben we de hele 2,5 uur op het dek gezeten.

Eenmaal terug gingen we het aquarium in. Ook dit was genieten, echt prachtig allemaal. Voor foto's klik hier. De avond erna zijn we nog naar de bioscoop geweest voor de film: I am number 4. Wat een geweldige film. Een aanrader mensen! En wat ben ik gek geworden op onze bioscoop hier. Hij is zo geweldig. Ik dacht dat Cinestar een goeie bioscoop was. Maar dit is gewoon op alle gebieden nog weer een stukje beter. Stoelen, beenruimte, het beeld, het geluid, de service, het reserveren en online betalen. Helemaal top.

De volgende dag zijn we vroeg op gegaan om naar de Ikea te gaan. We hebben eerst Sylvia even opgehaald (die wilde graag mee, even later kwamen we erachter waarom), en zijn daarna op pad gegaan voor onze laatste benodigdheden. Dat werd bij ons al snel een volle kar, maar die van Sylvia was zo mogelijk nog voller! We begrepen ineens waarom Martin eigenlijk niet wilde dat Sylvia meeging...

Die middag moest de auto terug :( ,en zijn we vanaf het bedrijf teruggelopen. Kim is even doorgelopen naar de H&M, ik ben even de lokale gameshop ingegaan. Daarna hebben we ons huisje ingericht met de nieuwe spulletjes, en het is nu af! Zie de foto's voor het resultaat :D.

Trouwens, het laatste nieuws uit Nieuw Zeeland is iets minder mooi dan de rest van het nieuws vanuit daar de afgelopen tijd. Onze kameraad Joep en klasgenoot Marsha zijn in daar voor hun afstudeeropdracht. Gisteren heeft in de stad waar hun woning is gevestigd een aardbeving te verduren gehad. Het laatste nieuws was naar omstandigheden goed, ze mankeren niks en hun collega's en spullen zijn ook in orde. Hun woning heeft helaas wel geleden, ze wonen nu bij een collega. De rest van hun woonplaats, Christchurch, is in rep en roer. Geen water, stroom, telefoon. Wij wensen hen daarom veel sterkte, en hopen dat ze snel de draad weer op kunnen pakken (hun lab heeft overigens geen schade geleden!). Om het verhaal over de aardbeving zelf te lezen, en Joep's andere verhalen te zien en bij te houden, surf je naar zijn weblog: www.jvanbortel.reismee.nl

En dat was al weer ons weekend. Nu weer een week werken tegemoet en plannen maken voor volgend weekend!

mamma

Hi Bobski, wat geweldig mooi om met jullie mee te kijken (voor ons alvast een voorproefje !).
De foto's zijn leuk/mooi geworden, kan niet wachten om het allemaal in het echt te bewonderen ... nog 7 weken te gaan .... veel liefs mamma