Caaalifornia love! <3

Weekendje San Diego

Hallo allemaal!

Ons eerste weekendje weg is geschied, we zijn voor het eerst sinds we hier zijn buiten Los Angeles verbleven!

Waar dan wel vraag je je dan af? Nou, in San Diego! Nadat we zaterdagochtend onze huurauto hadden opgehaald (deze keer een Ford Taurus), zijn we op weg gegaan voor onze eerste roadtrip. Het was prachtig weer en de weg naar San Diego toe was al genieten geblazen. We reden stukken langs de kust met soms uitzicht over de oceaan. Heerlijk.

Onze eerste bestemming was Pacific beach. Dit is 1 van de eerste stranden die je tegenkomt als je naar San Diego gaat vanaf Los Angeles, en hier hebben we lekker een beetje over een pier en het strand gewandeld. De wind was een beetje fris, maar het was nog ochtend en de zon scheen volop. Er was hier ook veel te zien, het was gezellig druk met skatende en hardlopende mensen. Na een ijsje te hebben gegeten zijn we weer in de auto gestapt, en stelden de volgende bestemming in de TomTom: Point Loma.

Point Loma is een een soort van smalle berg die losloopt van het vaste land, en hierdoor een baai vormt. Hierop heb je prachtig uitzicht op Downtown San Diego en het eiland tussen Point Loma en het vaste land, Coronado (komen we later nog!). Het was hier echt genieten van het weer en de koele zeewind, geweldig.

Na lekker uitgewaaid te hebben zijn weer terug in de auto gestapt (wat vind ik rijden toch heer-lijk, vooral in weer als dit en in onbekende landen). Volgende bestemming was Balboa park, ook een bekende bezienswaardigheid van San Diego. Dit is een uitgestrekt park waar echt van alles te doen en te zien is. Te veel voor ons om te doen (de wereldberoemde San Diego Zoo zit hier bijvoorbeeld ook), maar we hebben ons best gedaan. We hebben een paar van de Gardens gezien (Japanese Garden, Cactus Garden etc.), en lekker gerelaxed bij een grote fontijn.

Daarna gingen we de hoge brug over, die vanaf overal in San Diego te zien is. Dit is de enige burg naar Coronado Island, waar het wereldberoemde hotel Del Coronado gelokaliseerd is. Het eiland ligt vlak voor de kust van het vaste land, en is wederom prachtig. Ook het hotel is een bezienswaardigheid op zich. Hier hebben we genoten van een colaatje tussen rijke hotelgasten, en nog een stukje langs het strand gelopen. Toen was het tijd om ons motel op te zoeken. Hier was alles prima in orde, netjes en schoon. Na ons even opgefrist te hebben zijn we er weer op uit gegaan om een plekje te zoeken waar we wat konden eten.

Het leek ons leuk om dit in Downtown San Diego te doen, in het zogeheten Gaslamp District. Dit is gewoon het gebied waar de restaurant/nightclubs zitten. Dit bleek een goede keus, want wat was het hier vet! Overal jonge mensen, overal muziek uit cafés, barretjes, restaurant en discotheken. Het was heerlijk om hier even te zijn, aangezien we in Los Angeles nooit in dit soort gebieden komen eigenlijk. Jammergenoeg is de leeftijdsgrens nog steeds 21 voor alle discotheken, want anders was het supergaaf geweest om hier uit te gaan. Maar we hadden lekker gegeten, toch wat van de gezelligheid meegekregen, en we moesten de volgende dag toch weer op tijd op. Bovendien was het niet goedkoop parkeren...

Want de volgende bestemming stond al op het programma van zondag: de San Diego Wild Animal Safari park. Dit park hoort bij de San Diego Zoo in Balboa park, maar ligt met de auto een klein uur landinwaards. Het was wederom een wonderschone dag zonder een wolkje aan de lucht, perfect weer voor een safari park bezoek dus. En ik ben er nu echt van overtuigd: in situaties als deze, in de auto op de Amerikaanse snelweg, met de zon op de motorkap en de zonnebril op de neus, heeft de muziek van The Eagles echt iets magisch. Dat gevoel wat je dan krijgt terwijl de wind door je open raampje in je gezicht blaast is GE-WEL-DIG.

Eenmaal aangekomen was het weer genieten geblazen. Het park was ontzettend mooi aangelegd, overal groen en heel erg gezellig en leuk gemaakt. Sommige stukken leken een beetje op een gewone dierentuin, maar de afstanden waren iets langer en er waren meer bruggen en uitkijkpunten. Bovendien hebben we een soort van safari rit gemaakt, langs een grote vlakte met Afrikaanse/Aziatische dieren.

Aan het einde van de dag was er nog wat tijd over. Ik had op internet een perfect strandrestaurantje gevonden, die op de weg terug lag van het park naar Los Angeles. Het restaurantje zat in Carlsbad, een kuststad tussen San Diego en Los Angeles (hier zit ook Legoland California). Hier had ik een heerlijke vistaco besteld, iets wat je in dit gebied absoluut een keer moet eten. De vis is heel vers, echt super. Na het eten hebben we 5 meter gelopen, en hebben we op het strand gezeten voor de zonsondergang. Het perfecte eind van een perfect weekend!

Nou dat was het weer van hier, het ‘gewone' leven begint weer. Al wordt deze week wel extra spannend, aangezien mijn moeder met Andréhier naartoe komt!!!! YEEEEY, ik zie straks mijn mama weer :D.

Tot de volgende blog! Ik zie uit naar de reacties! :D

debster

veel plezier als je mams komt, geniet ervan

pappa Steenhuis

"overal jonge mensen , vet !!". Zeg ehh.... wat mankeert er aan oudere jongeren ??

Victor

heb weinig aan je verhaal toe te voegen... misschien 2 woorden: DAAAAYYYYUUUUUMMMNNN NICE! hehe :P

irene

Hey Bob en Kim leuk leuk leuk weer !!!!

Gezellig dat je mamsie en Andre komen heel veel plezier samen. Wij pakken de koffers voor maandag vast in ,voor de trip naar ... jaja Indonesie.
Liefs en Dikke Kus

mona

leuk je verhalen te lezen. volgens mij wordt er echt door jullie genoten aan de andere kant van onze aardkloot. heeeuuuuuuuul veeeeuuuuuuuul plezier straks met je mammie en andre!!!!!!!!
dikke knuf van JAMT

Paulien

Wat een leuk weekend weer he!!!

Een hele fijne tijd met je Moeder en Andre en maak er wat moois van.
xxxPaulien

Joep

Echt wel weer een typisch bob-bloggie. haha. maar leuk dat jullie nu een city-trip hebben kunnen doen. Ik heb even naar tickets zitten kijken richting LA, 1700 NZD (ong 950 eur) is me net even te veel ;).

groeten