Caaalifornia love! <3

Laatste 2 weekjes Los Angeles... :(

Hello there everybody,

Daar is ie dan: de allerlaatste blog vanuit Amerika... Verslagen en presentaties zijn afgerond, online inchecken is gebeurd, we hebben van iedereen van het lab afscheid genomen. Alleen morgen/vanavond de koffer nog inpakken en dan zijn we echt klaar om naar huis te gaan.

De afgelopen 2 weken zijn ontzettend vol en druk voor ons geweest. Was het het werk niet, dan was het wel geregel voor het appartement waar we woonden, voorbereidingen voor het eindfeest, cadeautjes voor onze begeleiders of de verjaardag van Kim waar we druk mee waren. Vandaar dat er al weer 2 weken voorbij zijn gegaan sinds het laatste blogje, maar ik onthoud jullie niks, dus bereid je voor op een lang verhaal en veel foto's :).

In de eerste week sinds de laatste blog over het voetballen hebben we hard gewerkt op het lab om alles af te krijgen voor school, en veel moeten regelen voor het volgende weekend, dan zouden we namelijk verhuizen. Vrijdag was de laatste dag dat we naar het werk gingen met bus en trein! Vrijdagavond gingen we met het lab uit eten bij een sushi restaurant. Een lid van de ‘familie' (dat is het Kast lab echt) was gepromoveerd en ging weg bij het lab. Erg lekker en gezellig! Op zaterdag zijn Diane en Lisa nog langs geweest bij ons thuis om te helpen met het afmaken en oefenen van de presentaties. Lisa is de ‘inval' begeleider voor Kim omdat Andrew er toen nog niet was. Toen zij klaar waren heeft Kim Lisa zelfs nog een beetje geholpen met zwemmen in ons zwembad. Lisa heeft dat namelijk nooit geleerd en is hard aan het oefenen :). De volgende dag was het verhuizingdag. We hadden een verhuistruck gehuurd bij Uhaul en Maik had ons geholpen met het inladen van alles. Nadat we Heike en Maik een bloemetje hadden gebracht voor al hun hulp tijdens ons verblijf in Pasadena, zijn we naar de familie Kast gereden en hadden onze spullen uitgeladen. Daarna hadden we de truck teruggebracht, en zijn we opgehaald door Hinde. Vaarwel Pasadena!

Maandag was het tijd om te presenteren... We waren beide heel erg zenuwachtig, maar het is goed gegaan en we hebben veel tips gekregen voor onze verdediging in Nederland. Wat een opluchting toen het klaar was! De rest van de dag keihard aan het verslag werken (ik heb hem om 23:45 opgestuurd), en toen heerlijk geslapen.

De volgende dag was Kimmie jarig! In de ochtend had ik eerst mijn cadeautje tevoorschijn gehaald, een make-up spiegel met bronzen frame in de vorm van een boom (‘wanneer heb je dat gekocht?! Waar komt dat vandaan?!'). Daarna kwam de familie Kast bij ons op de kamer om te zingen voor Kim en kaartjes en ontbijt te brengen! Dat was echt superlief, iedereen was nog helemaal duf (Martin was zelfs in z'n badjas naar binnen gekomen hahaha). Op het werk was het ook erg leuk. We hebben onze werkplek opgeruimd, resultaten van de computer verzameld en in 1 map gedaan, labjournaals afgemaakt en pasjes en sleutel ingeleverd. Heike had taart gekocht, en Diane had ook nog wat snacks gekocht voor tijdens lunch. Na de lunch zijn we voor de laatste keer met de bus en trein naar Pasadena gegaan om de huurauto op te halen. Daarna naar Hollywood boulevard gereden voor wat laatste souvenirs. Van daaruit zijn we naar een restaurant in Glendale gegaan, waar we af hadden gesproken met wat mensen van het lab en Sylvia en Martin. Wat een fantastisch restaurant was dit! Het was een Brazilian barbecue. Hier hebben ze geen menukaart, maar komen ze steeds langs met allerlei soorten vlees aan een spit waar ze wat vanaf snijden, rechtstreeks op je bord. Serieus, dit is het beste restaurant OOIT!!!

Woensdag zijn we met Hinde naar Disneyland in Anaheim gegaan! Het was een uurtje rijden (het is niet de reusachtige Disneyworld waar je altijd van hoort, die is in Orlando Florida), en we hebben ons prima vermaakt! Het leek een beetje op die in Frankrijk, was ook vergelijkbaar in grootte. Het was een super dag, we hebben perfect weer gehad en ontzettend veel gelachen.

Donderdag zijn Kimmie en ik op pad gegaan naar de Santa Monica pier en Venice beach. Hier hebben we lekker rondgelopen en nog wat souvenirs gescoord. En alvast een klein beetje afscheid genomen van Los Angeles...:( 'S avonds zijn we naar de film Super 8 geweest met Hinde en Harold. Het was weer erg gezellig, en de film was erg gaaf! Aanrader!

Vrijdag hebben we 's ochtends eerst afscheid genomen van Dieuwertje. Ze ging namelijk die dag naar Las Vegas, en zal er niet weer zijn voor we op het vliegtuig stappen. Daarna hebben we de huurauto terug gebracht en boodschappen gedaan met Sylvia voor het afscheidsfeest van die avond. Toen we thuis waren hebben we alles een beetje klaargezet, en gerelaxed in de tuin. S' avonds was dus het feest, en het was erg geslaagd. Iedereen had het heel leuk gehad, er was Grolsch en Corona, lekker eten en Kim en ik hebben heel erg lieve en leuke cadeautjes gekregen van de collega's. Het was ook erg leuk om de cadeautjes die wij hadden gekocht aan onze begeleiders en Martin en Sylvia te geven. We hebben ontzettend veel gelachen, vooral aan het eind van de avond :P. Het thema was ‘Panda'. Ik weet niet waarom maar dat is een beetje ons ding geworden :P. Er vloeiden bij een paar dames nog tranen aan het eind toen het echt tijd werd om van iedereen afscheid te nemen... We zullen ze erg missen en hopelijk zien we ze nog eens weer.

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Nadat we hadden opgeruimd kwamen Lisa en Andrew nog langs om Kim haar cadeautje te brengen (Andrew was het met het feestje vergeten :P). we hebben samen met Harold en Pablo (nieuwe student in het lab, was blijven slapen) nog even gebasketbald op de oprit in de zon en daarna gezellig wat gedronken in de tuin. Toen was het echt tijd om afscheid te nemen van ze, en ook van Hinde. Die ging namelijk 8 weken naar een scoutcamp om in de zomer bij te verdienen als begeleidster. Vanmiddag zijn we met Harold en Pablo naar de film The Green Lantern geweest (ook supergaaf, eveneens een aanrader!) en we gaan straks Pablo terug brengen naar huis. Nog een afscheid!

Vanavond gaan we alvast een beetje pakken. Onze laatste avond in LA gaat nu echt in... Morgen zal er niks bijzonders gebeuren. 'S Ochtends zal ook Harold naar een zomerkamp gaan als vakantiewerk, en rond 3 uur zal Martin ons terug brengen naar het vliegveld... :(

Na 5 maand wonen, werken, eten, slapen, rondrijden en leuke dingen doen in Los Angeles en omstreken is het dan echt voorbij. Wat hebben we veel leuke en lieve mensen leren kennen, en wat hebben we veel gezien en gedaan. We hebben zelfs allerlei bekenden uit Nederland mogen verwelkomen en mogen introduceren aan de USA. Het was werkelijk 1 groot avontuur waar we zo veel als we konden van hebben genoten, en alles uitgehaald hebben wat er maar uit te halen was. We zijn de familie Kast heel erg dankbaar voor hun gastvrijheid en goede zorgen. Zonder hen was deze ervaring absoluut niet zoals hij nu is geworden.

Jullie allemaal ook erg bedankt voor reacties de afgelopen tijd! Het was leuk om elke maandag op het werk te beginnen met het lezen van jullie reacties. :D Ik hoop dat jullie een beetje van ons avontuur hebben meegenoten! We hebben jullie gemist, dus hopelijk tot snel!

André

Hi Bob en Kim,

Zo kijk je ernaar uit tref je voorbereidingen om te gaan, en voordat je het weet sta je voor de gate om weer retour Nederland te gaan.
Het is denk ik zeker een mooi avontuur geweest, leuk, leerzaam en een ervaring om nooit meer te vergeten. Zelf heb ik dankzij jullie avontuur ook met de USA kennis kunnen maken.... en het is zeker heel goed bevallen.
Succes met jullie laatste uurtjes, doe de fam Kast ons de groeten en een goeie reis gewenst,
André

Martha

Bob, "cuando tienes un sueño, el universo se conspira para hacerlo realidad" ( Paolo Coelho).

you did it..!!

Martha.

Victor

Bob jongen.. ik weet uit eigen ervaring hoe het voelt als je na zo'n geweldige (studie)tijd weer afscheid moet nemen van al die mooie mensen/dingen! Ik weet ook zeker dat je nog wel een paar weken nodig hebt om weer te wennen aan ''the normal life'' in Hengelo. Gelukkig zijn wij er om je daarbij te helpen :D!

Vind het echt vet dat je die verhalen elke keer hebt kunnen typen zodat wij ook hebben kunnen genieten van je belevingen in LA! Ik heb het toendertijd wel geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan 2 verhalen :P!

Oh nog 1 dingetje: dat Braziliaanse restaurant was waarschijnlijk een rodizio.. zo noemen ze zo'n Braziliaans bbq-restaurant waarbij ze constant langskomen met vlees! Lijkt me duidelijk dat je een keer met me mee moet naar Lissabon want daar heb je genoeg keus hierin :D :P!

Greetz Vic

Joep

jammer hoor. tijd gaat altijd veel te snel wanneer je lol hebt. volgende keer als je naar LA gaat wil ik ook mee! ;). groeten en tot ziens in NL (in een paar maandjes tijd)

frank

beetje laat, maar: Partir, c'est mourir un peu.
...altijd. overal.